Over mij

Mijn foto
Hallo, mijn naam is Erica. Ik ben 35 jaar en woonachtig in Genemuiden. Ik ben getrouwd met Bert en samen hebben we 2 dochters, Cheyenne en Nova. Ook hebben we nog 2 poezebeesten in huis. Ik maak al jaaaaaren kaarten. Ik heb geen idee meer wanneer ik hiermee ben begonnen. Ik ben met diverse technieken beziggeweest. Op dit moment gooi ik diverse technieken door elkaar.

zondag 8 november 2015

Geocache verjaardagskaartje


Naast het kaarten maken heb ik nog een hele grote hobby. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar deze hobby begint bijna een verslaving te worden. Deze hobby heet geocachen. Heel simpel gezegd is geocachen een hobby, waarbij je met behulp van een GPS-apparaat op zoek gaat naar een bakje waar een logrolletje of logboekje in zit waar je je naam op/in mag schrijven. Voor een uitgebreide beschrijving kun je kijken op geocaching.com.
Voor een cache-vriendin van ons heb ik dit kaartje gemaakt. Maar ja, dat kan natuurlijk geen gewoon kaartje worden. Natuurlijk moest dit kaartje in het geocache thema gemaakt worden en daarom heeft dit kaartje iets extra's.


Besides making cards I have another big hobby. I don't want to say it, but I'm practically addicted to this hobby. This hobby is called geocaching. Simply said, geocaching is a hobby where you can find hidden boxes using a GPS-device. In these boxes you can find a logsheet or a logbook in which you can write your geocache name. You can find a full description of what geocaching is on geocaching.com.
For a cache-friend a made this card. But it isn't just a card. Of course this card had to be made in the geocache theme and therefor this card has got something extra.


Zo op het oog lijkt het een gewoon kaartje. Linkerkant kan open, rechterkant kan open en dan heb je de binnenkant. Maar is dat ook zo??? Nee, natuurlijk niet. Deze kaart heeft een verborgen stukje. Ergens zit er nog verdere informatie. Bij deze kaart moest er een QR-code gezocht worden. Maar waar zit deze??

This card looks just normal. Opening the left side of the card and opening the right side of the card and the inside of the card is shown. But is it just a normal card?? No, of course not. This card has a hidden compartement. Somewhere in this card is some extra information. At this card our friend had to find a QR-code. But where is it??


Bij het geocachen staan hints altijd in ROT13 versleuteld. ROT13 is een versleuteling waarbij de letters A en N omgedraaid worden, de letters B en O, de letters C en P, dus waar "ibhj" staat, staat eigenlijk "vouw". En zo kan de hele hint ontcijferd worden.

With geocaching hints are always encrypted with ROT13. ROT13 is an encryption key in which letters are switched, so the letter A and N are switched, the letters B and O, the letters C and P and so on. So where on this card it says "ibhj" it really means "vouw" (which means fold). And this way the whole hint can be decrypted.


En dit is dan de verborgen ruimte. Ik vond dit kaartje op youtube (en ook hoe dit kaartje in beeld eruit ziet). Heel simpel om te maken en erg leuk om te geven (tenminste dat vinden wij). 

On this picture you can see the hidden compartement. I found the way this card is made (and showing how this card works) on youtube. And it's so easy to make, but fun to give (at least, I think so).


Voor dit kaartje heb ik gebruikt:

* cardstock - bruin en gebroken wit
* embossing folder - Cuttlebug - distress stripes
* stans - Joy Crafts - Alphabeth and numbers
* stempel - Hero Arts - Whishing you a day (F2361)
* stempel - Hero Arts - Take time to enjoy (F1843)
* lint
* tekst voorkant en binnenkant gemaakt in Word - lettertype Chalkduster
* plaatjes geocaching gevonden in google, geprint in Sepia
* plattegronden geprint in Sepia, vanaf geocaching.com


For this card I've used:
* cardstock - brown en broken white
* embossing folder - Cuttlebug - distress stripes
* cutting die - Joy Crafts - Alphabeth and numbers
* stamp - Hero Arts - Whishing you a day (F2361)
* stamp - Hero Arts - Take time to enjoy (F1843)
* ribbon
* text on the front and inside of the card made with Word - font Chalkduster
* all the pictures of geocaching found with google, printed in sepia color
* ground plan printed in sepiacolor, found on geocaching.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...